.WELCOME


.mood .


Thank you thank you thank you! :D .

Sunday, November 21, 2010

Secret no moreeee.. :D

Actually, rasa nak buat dan alang-alang Amalina Sazlan cakap, dia tag sape yang baca. Bijak gila kan Malina nih??hehe~

So sekarang, saya kena buat 25 perkara yang anda patut tahu tentang saya. Nak tak nak korang kena baca jugak. Hueh hueh~

1)Saya ni pendiam. Awwwww memang tipu kan? Ya, saya tipu. Haha~ eh, tak, tak. Saya memang tak tipu, sebab saya memang pendiam sejak azali. (tipu lagiiiiii. Weeee~) :P

 2) Saya suka gelak dan mudah gelak. I think everyone knows this :D

3) Saya tak suka makanan pedas. Tapi, saya still suka makan yang kaler merah, tapi tak pedas. Camtu boleh? Hehe~

4) Saya anak kedua dari family. kak ngah :D

5) Nama saya sangat pendek. Nama saya lima huruf je: SARAH. So, nama dah tak boleh nak pendekkan dah. Sape2 pon panggil, panggil sarah je. Tak boleh 'Sar' ke 'Ah' ke. Haha. Tak ke pelik tu?? :D

6) Saya mudah moody, tapi boleh senyum2 kalo depan orang. Even dalam hati dok menangis jee. Huaaa~ such a cry-baby too. haha

7) Saya ada adik-beradik tiri. Dulu tak terfikirkan benda ni langsung. Tapi takpe, ramai sikit family member saya J

8)Saya peramah. Tak caya? Jumpa lah dulu, tegur saya. insyaAllah kau letih nak layan aku. Haha.

9) Saya sebenarnya tak boleh tengok lelaki hensem! Nanti saya bersin2 malam2, pastu masuk mimpi!! Aha. Joke. Tapi saya nak avoid tengok diorang sbb takut addicted. Mati lah kalau camtu. Memang kerja tak gerak la. -___-‘  Tu pasal la saya tak minat mamat korea atau sape2 yang comel kiut miut tu. Karang masuk mimpi lagi. Huhu

10) Saya suka berjenaka. Eh? Tah. Terasa geli cakap kat diri sendiri. Tapi saya cuma dengar kawan2 cakap. So, mungkin betul, mungkin tak. Hehe . (kadang2 diorang gelak benda yang aku rasa aku bagi senyum plastic je. Tak lawak lah!) -__-‘

11) Kalau jumpa lelaki kat luar yang saya tak kenal, memang saya tunduk bawah je. (ceh. Jaga pandangan, beb). Haha! Tak ade lah. Like, if u see me melayan strangers kat komen fb tu, mgkin ada jugak jawab sepatah dua. Tapi kalo kat luar, memang tak la kan? Just, kalau sama2 kawan2 tu, saya pemarah. Eh, tak, peramah. XD

12) Saya single, but not available. :D :D *blush*

13)  Saya suka dengar nasyid, even saya suka lagu English yang lembut muziknya dan dapat memberikan saya ketenangan. Tapi muzik yang mengingatkan kepada Pencipta, lagi bagus. Lagi tenang. Serius! J

14) Saya kehilangan ibu sejak sekolah rendah. Masa hujung darjah 5. Sekarang, Allah gantikan saya ibu tiri yang langsung tak sama macam cerita bawang merah bawang putih! Hehe.

15) Saya ada musuh ketat dalam family. adik perempuan saya! Yang form3. Haha! Kami musuh sejati. Kami tak boleh jumpa langsung. Kalau jumpa, memang bising. Macam anjing dengan kucing. -__-‘

16)  Saya sayang dan saya jenis yang cuba nak faham orang lain, especially kawan-kawan baru. Lagi-lagi bila perangai yang saya belum biasa. Jadi, kena memahami la. Take time . J
Sebab saya sangat mudah terasa. So, kena pujuk hati, cakap, “ehhh tak la...dia tak marah pun.’’ Contoh paling kelakar, kawan tutup pintu kuat. Aku hampir nangis dowh!! Ingat dia marah aku. Bila aku cerita balik, dia gelak. Hampeh! L

17)Saya suka bahasa melayu dan English sekaligus. Saya mula suka baca novel  Melayu selepas saya tengok kawan-kawan ramai yang terer English and BM at the same time. Jadi, lepas baca novel BM, ada kawan puji BM saya bagus. Dia jeles! Heh. :D (ya, saya memang suka perasan sorang2. Haha)

18) Saya jarang berpindah sekolah. Tak sama dengan kakak saya. Dia tukar sekolah hampir tiap tahun. Saya, hanya tukar sekolah masa darjah dua sebab mak hantar ke sekolah Abim. Alhamdulillah. Lepas tu sambung kat Maahad Kota Bharu sampai saya sambung UIAM pulak. J Alhamdulillah mak ayah bagi didikan agama terus menerus. J

17)Mak kandung saya dulu sangat menjaga dari segi pemakanan. Contoh, tak boleh makan snack, jajan, gula-gula, maggi, etc.  Mak sekarang, kebanyakannnya dia provide junk food dekat rumah! Hehehhe. Bagus betul,Ma. I like! Hehe .

18) Saya sangat FOBIAAAAAA dengan ular. Seriusly, saya Nampak tulisan u***  pon saya dah terbayangkan ‘dia’. Saya geliiiiii tahap langsung tak leh tengok benda yang seakan-akan ‘dia’. Pernah saya hampir terbatal solat sebab nampak benang hitam dekat tikar sejadah. Ingatkan ‘snake’. Rupanya tak. T___T *malu*

19) Saya jenis yang pelupa. Saya mudah nak hafal benda, if betul2 fokus. Tapi, saya tak boleh nak ingat benda kalau korang tak suruh saya focus about something. Thus, i need a hubby who can remember me of anything. Alright future hubby? (gatal!!boooo!)

20) Saya jenis yang ‘confident’ cakap depan orang. Tak,ini serius. Saya rasa, mungkin sebab sejarah lampau saya, dulu saya macam orang bisu. Langsung tak socialize. :O bila di CFS Nilai, saya still pendiam. I mean, my self esteem is not that high. Tapi sekarang ni dah makin okay kot. I mean, i can look confident if u want me to speak in front. Walaupun tak sangaaaaat. Hehe.
 

21) Saya mudah terasa diri ni gemop. Even diri ni dah memang gemuk (ahahhaa), tapi saya macam over bimbang tau? Huhu. Jadi, memang la aku selalu tak nak makan. (tipu weh tipu). Hehe. Padahal bila timbang, berat sama je. Gelabah je lebih. -__-‘

22) Saya jenis lemah lembut juga kot. Mungkin sebab perangai ibu, saya dapat ‘curi’ sikit. Hehe. Antara didikan ayah; xleh amik lauk dekat meja makan kalau ada orang tengah amik. Means, kena tunggu orang lain amik dulu. Jangan gelojoh masa makan la maksud Abah tu. :P

23) Saya tak boleh orang sendawa depan saya waktu makan. Dulu, memang tak boleh langsung. Tapi lama-lama, alhamdulilah dah okay kot. (:

 24) Saya akan ketar jari jemari kalau lambat menyentuh makanan. Especially, nasik. -__-'

25) Saya ada 3 orang anak saudara  dan seorang adik yang umur diorang hampir sama je. Contoh, adik kecil saya; Syakir dipanggil 'Pak Su' yang beza dua tahun je dengan anak saudara. comel kan? hehe.


Tambahan : saja nak cakap ni. Hari tu masa saya dengan roommates hang out, saya nampak member INTEAM dekat Jusco. Saya tak ingat nama dia. Rahim kot J weyyyyyy henseeeeeeemmmmmmmmmm! *Pengsan. Bangun balik* Hensem lagi kat luar sebab dia layan anak dia comeyyyy! Hihi. Gatai! :P eh eh, suami orang ah. Hahaha. Tak apa la. Saya just admire dia., sebab dia gaya bapa mithali. Nak suami macam tu . hehe. :P :P :P

Okay. tanak gatai dah. Babai! Thanks Amalina Sazlan bagi tag ni. Saya suka! (padahal tengah boring tahap dewaaa...hihi)

Saya tag mereka: 
- Wafaa Zynal
- Nusaibah
- Fauzan Nazuaf
- Kashrah
- Izzudin Rahim
- Kak Bilah
- Ain Shafia

Night. Wassalam.    ^___^


Sila LIKE! XD

No comments: