.WELCOME


.mood .


Thank you thank you thank you! :D .

Wednesday, November 10, 2010

. Bukan Bahasa Penjajah . XD





Tika matahari memancarkan cahaya, aku kelam. Aku lari dari cahaya.
Sekarang, apabila dunia sudah kembali cerah, dengan gerimis membasahi bumi, aku masih mencari senyuman mentari. Benar, sekarang sudah tiada kerana ia hanya muncul sekali. 


Pasrah. . .Ya Tuhan, jika benar, rapatkan . Jika bukan, jauhkan. Aku beriman dengan qada' dan qadar.
Berikan aku seribu sinar kebahagiaan. Jika bukan, jauhkan sehingga ke langit ke tujuh. Engkau mengetahui segala-galanya. 

Ya Tuhan, jika air mata menitik, jatuhkan sahaja jika ianya demi Mu, dan demi dosa kami sendiri yang lalai. Jika bukan, empangkan ia agar menitik hanya untuk yang layak. Manusia tidak layak kerana kasih-Mu penuh semesta alam. Kasih manusia hanya kecil cuma. Tidak mampu menandingi rahmat -Mu di langit dan di bumi.


Manusia hanya timun, tidak mampu menentang duri durian yang banyak. 

   timun vs durian. (?)  


P.s: begitu banyak 'balaghah'! woha!
weh, aku dah tak emo sekarang. (ironik dengan isi di atas, bukan?) :D Sila LIKE! XD

No comments: