.WELCOME


.mood .


Thank you thank you thank you! :D .

Tuesday, September 4, 2012

Trust His Plan.

Kawan saya cakap, “benda ni sakit kan? Kau kena busy-kan diri laa. Tp bila stop je kat traffic light mana-mana, mesti fikir jugak kan?”
Saya angguk dalam hati la dengan statement dia tu. zzzz

So, tahu tak apa yang saya buat? Baca love letter from Him. Bukak je. Memang macam-macam janji manis ada. Janji pahit pun ada – neraka. Janji manis : sungai macam2 jenis. Ada sungai susu, madu, dll. Janji manis la tu. Madu tak cukup manis ke? Hehe. Kalau pahit, hempedu, bukan madu ye tuan puan sekalian. :P
Oh ya, lepas baca, relate la dengan apa yang berlaku dalam hidup kita. Sweet kan? J
Ya saya tak sanggup, sebab semua ni sakit. Tapi apakan daya. This must be His Plan. Thank you Allah :’)
Mana tahu lepas ni, both of us will get someone better. Kan?
I pray for you and you should pray for me.

Well, since I’m home, Alhamdulillah. Everything is still under control. Tak tahu la lepas ni kalau pergi kelas tengok orang tu kahwin, orang ni kahwin, tetiba aku pun  nak kahwin ke? LOL! xD
Tak, sekarang perasaan tu mati dulu. Mati sementara. Rasanya saya nak mak ayah carikan. Cara tradisional sikit.
J


Emosi terganggu.
Akal merayu.
Hati sayu.
Tapi apa kita rasa, Tuhan Tahu.
J

Jadi, sujudlah padaNya. Mengadu padaNya. Rayu padaNya. Menangis padaNya. Baca kitabNya. InsyaAllah, disayangiNya.

Rabbi yassir wala tu’assir.

P.s: Tak sabar nak start sem baru. Tapi, I’m gonna miss home- Ma, Abah, Adik, Apih, kucing2, Kak Joh, Mok,  dan lain-lain. Jumpa lagi Raya Haji insyaAllah!

Sila LIKE! XD

No comments: