.WELCOME


.mood .


Thank you thank you thank you! :D .

Wednesday, August 24, 2011

Ramadan Kareem :)

Assalamualaikum....

Dah lama tak post kat blog ni kan? *tiup2 habuk kat screen laptop*
Korang macam mana dengan Ramadan? Semoga semua baik hendaknya. Semoga berjaya mengejar malam lailatul qadar. :) seriously, rasa sedih Ramadan dah nak meninggalkan kita. :( Semoga amal yang sikit ni mampu menambahkan timbangan di akhirat kelak  :|

hari ni dah masuk fasa ketiga ramadan kan? so, better kalau kita ambil masa yang tinggal beberapa hari ni untuk  topup-up amal sikit lagi. ye dak? bukan topup telefon jee, keh keh. by the way, saya cakap ni tuju untuk diri sendiri dulu.

haaaa. ni lagi satu nak share. bulan ramadan ni kan, makin banyak rancangan tv yang berunsur Islamik. Makin banyak yang menyentuh hati kita. Alhamdulillah. (walaupun masih banyak rancangan yang penuh budaya kuning)  : )

antaranya!  *getting excited*

- Singgah Sahur : buat kita fikir soal makanan kita yang melimpah ruah. Ada sekali tu, terkejut sebab tak sangka Malaysia pun ada homeless people. (Nampak sangat aku ni tak caring pasal Muslim lain) :'(

- Jejak Rasul : yang bulan ramadan kali ni, tak best sangat la. bukan tak best langsung, sikit je. sebab, yang dulu, maybe location dia was more interesting kot.  :)

- Ini Kisahku : Ni yang paliiiiiing saya suka! tapi, lepas browse kat YouTube, macam ada Sham Kamikaze, Wardina Safiyyah, dan Catriona Ross je. Yang lain, tak jumpa pulak :( Tak apa, maybe lambat di-upload kot. :) Pernah sekali je ingat tengok kat tv9, tapi yang tu pun tak best sangat la.
Yang Wardina tu memang buat saya nangis teresak-esak kot. wuwuuu~ Semoga mendapat hidayah seperti beliau. kerana hidayah itu milik Allah kan  :')

- Drama-drama Melayu pun best, sebab banyak yang memberi pengajaran untuk bulan ramadan ni :)
ada tiga tajuk yang saya layan ; Ramadan Terakhir (terbaik!), Laila Manja, Kasih Alia, etc etc. :)))

sedang berusaha nak habiskan banyak juzuk. kalau boleh, habiskan semua :)



Kat rumah ni kan, banyaaaak sangat makanan sedap-sedap. Tapi, cuba kita fikir, bagaimana dengan saudara kita yang lain? :|  And this is what makes me sad.



-think of our lives.-
because i thought its an insect or something. never thought that it's a human hand. :'(

Please remember them in our Sahur and Iftar :(



Sila LIKE! XD

No comments: