.WELCOME


.mood .


Thank you thank you thank you! :D .

Tuesday, August 4, 2009

....::CARILAH HATIMU::..


tonight,im quite sad..maybe its good to be in insaf mode..:(
Carilah hatimu di tige tempat:
1- ketika mendirikan solat
2-ketika membaca quran.
3-ketika mengingati mati..

namun,jika masih kau tidak temui hatimu,maka mintalah kepada ALLAH agar dikurniakan hati baru..



..:: MATI::..

Kubur menyeru manusia sebanyak lima kali sehari..
1- aku rumah yang terpencil,maka kamu akan senang dgn selalu membaca al-quran.

2-aku rumah yg gelap,maka terangilah aku dengan solat malam. 3-aku rumah ular berbisa,maka bawalah Bismillah sebagai penawar. 4-aku rumah yg penuh dgn tanah dan debu,maka bawalah amal soleh sebagai hamparan.
5-aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,maka bykkan lah membaca "la ila ha illallah,muhammadar rasulullah" agar kamu dapat jwapan kepanya..


salam to all my friends..
just to share with u that me myself experience the same thing,to feel the greatness of ALLAH..
em.baru2 ni saya telah diuji oleh ALLAH dan menerima ujian yang amat kecil untuk dibandingkan dengan azab ALLAH di akhirat kelak..namun,saya berasa bahawa semua itu sudah cukup besar untuk diri yang lemah ini tanggung,.saya mula mengingati balik nikmat tidur,nikmat berjalan,nikmat makan kerana mula hilang selera untuk menikmati makanan seharian.sedih sangat..baru sedar yang diri selama ni tak bersyukur dengan nikmat TUHAN yang banyak tak terbilang..
ALLAH,..ku tak layak untuk syurgaMu,tetapi aku juga tidak mampu menanggung azab nerakaMU..ampunkan dosaku,..sesungguhnya ENGKAU pengampun dosa2 besar...hamba datang memohon ampun kepadaMU...

Sepanjang 'penderitaan' yang tak seberapa itu dan hanya beberapa hari,saya sedar semua itu adalah untuk mengurangkan dosa kita dan mengingatkan diri kita kepadaNYA yang selalu lalai dari mengingatinya..
ya ALLAH ya RAHIM,..tetapkankan hati kami di atas landasanMU walaupun sentiasa berbolak balik..

sebenarnya,sakit saya tu bukan lama sgt..sempat la selama cuti minggu tu untuk recover balik.dan sekarang,macam dah ok,cuma skang ni kena gi lagi kat klinik untuk elak tempat sakit dijangkit kuman.
by the way, thanks to whoever dropping by here..
syukran jazilan..salam..:)
Sila LIKE! XD

No comments: