.WELCOME


.mood .


Thank you thank you thank you! :D .

Thursday, August 19, 2010

. Imaginasi Seorang Budak .



disebabkan besok aku xde kelas, so malam ni punya laa ENJOY gila bukak laptop sebab nak qada balik ape yang tak sempat dilakukan ketika hari kelas.hehe. takpee. besok ada study circle  jee. hehe. doakan aku tak kena soal dengan kakak fasi pasal hafazan tuuu. ;D


Seriously aku nangis doowhh baca blog2 orang yang tulis pakai hati nih (ehem2). xde, but siyes memang tersentuh. even dorg tulis panjang, tapi aku dengan rela hati baca dengan sepenuh jiwa raga untuk habiskan. huhu. so aku baca jugak dan rasa nak post kat sini. (sabar tunggu ye?) :)


oh ni nak sentuh sikit la pasal kata orang-oramg tua yang nak 'menakutkan' glongan muda.
ni semua biasanya tak ada kaitan pun dengan realiti sebenar. 


 contohnya:

'jangan menyanyi di dapur, nanti dapat lelaki tua'. 


ni sebenarnye tak nak bagi korang punye masakn tu hangus. paham la kan macam mana kalo ada high pitch pulak masa tengah kacau kangkung goreng. tehehehe. so, ni nak reduce korang punye 'penyemburan ke masakan anda". HAHAHA. Kotor gilaaa!


lepas tuuu,,,,


ni yang aku ingat bila nak sapu sampah di lantai. (normal kot bilik orang perempuan banyak rambut KEGUGURAN. ;P Taklah. cuma rambut gugur. kadang2 masa nak masukkan segala sampah atau rambut tu ke dalam penyodok, ada la mcm terdengar kata2 nenek aku kat telinga, :


" jangan sapu sampah waktu malam, tak baik"


okay. TAK BAIK disini, ape yang aku faham melalui piawaian ape yang diajar oleh mak ayah saya ialah, BERDOSA DALAM AGAMA. haaa amek kau! sekarang dah masuk bab agama, sebab bila cakap berdosaa, baru nak takut. betul tak? lagi, masa kecik dulu, mak aku suka cakap, "tak boleh amik ini atau itu, kalau tak basuh tangan, sebab ada KUMAN." so aku terbayang kuman yang kau orang ada tengok dekat iklan Lifebuoy. ingat tak? heee iklan yang sekarang la kot :P nampak kan yang dia scan kuar KUMAN YANG BERGERAK-GERAK kat skrin. huhu. yucks!


next: lepas pegang paper, kena basuh tangan dulu, PAKAI SABUN, sebab ada RACUN atau karbon dekat tulisan kat newspaper. betol tak? memang camtu eh? huhu. yang ni memang aku tatau betul ke tak. ;P




haaa, lagi satu. masa kecik, mak aku suka kelentong aku. dia cakap, kalau jalan dengan kaki ayam , cacing masuk  kaki. masa kecik,, aku terbayangkan macam mana cacing2 tu boleh KOREK KE DALAM KAKI kau dan masuk ke dalam badan. haaa geli siottt ;p


p.s: Ni semua imaginasi aku sebenarnye. aku terlebih minum susu dumex masa kecik kot.hihihi.


Mungkin diorang ni pun aku akan ajarkan bagi 
teori macam tu jugak,.
biar up sikit diorang punye imaginasi. hehe ;D









extra link :
(bayar seringgit kalau nak tengok 
blog diorang.)


1) http://keretamayat.blogspot.com
/2009/12/rumahku-shurgaku.html


2) http://zackzukhairi.blogspot.com
(ni gila sweet ohkaayyy?) XD
Sila LIKE! XD

No comments: