.WELCOME


.mood .


Thank you thank you thank you! :D .

Tuesday, May 11, 2010

. Sayo habih ddoh MUET! Yay! .

gaya orang habis exam! excited ;D


Assalamualaikum everybody and a very good evening to everyone. (kesan speaking MUET tadi.hehe)
Hello to all non muslims! ^^

actually, I've just passed my MUET Speaking Test. You wanna know what happened?
I was actually have been given to a group with three boys and me alone to represent girl's gender!
mahu tak ketar tangan jari segala lutut dan apa jua yang boleh menggetarkan jiwa? huk huk.
dalam grup tu, ada sorang Cina. pastu lepas habis speaking tu, terus keluar library tempat kitorang kena test, dan terus jadi kawan.haha.tak ada la kawan, cuma kitorang tegur menegur la.
dah la dalam discussion tu, diorang ada pulak main tarik tali.eh, jangan lurus sangat. ni main tarik tali sebab ada dua orang tu memang tak nak mengalah.korang tau kan yang kita kena pilih satu je point yang paling disetujui dalam kumpulan kan? haha. dah tu, aku nak tergelak sebab dua2 nak menang. last, aku pergi menenteramkan, and cakap yang kita kena setuju bagi satu point je.
apa lagi, aku la yang bagi point aku!haha. padan muka diorang.

kemudian, berlakulah perbualan kami bertiga. (sebab si Cina sorang itu sudah ke arah lain.hehe.lagi dua orang ni nak pergi tempat motor kot.huk huk)

Si Hensem: oh, awok ngaji lagi ko? mmano?
Aku: Ho ngaji lagih. UIA.
Si Hensem: oohh..patut pun,.
Aku : aik? awok? (haha.berbahasa basi)
Si Hensem: UIA jugok.haha.
Aku : (ishh..aku sekeh kea yo ni nih)
si hensem: ambik ggapo?
aku : English.hehe
si hensem : oohh..patut lah.
si kurang hensem (ni orang lelaki kedua): yo ttipuu.yo UIA jugok. (tibo2 hok ni tok menjawab soale.haha)
aku :oo...ok.ok.. (sebab aku tak paham!haha)
si hensem: oh kos english.patut pong kecek sedak.
aku : ape kes puji2 ni? sero po kecek tak dok point jah!haha (cover laa..jangan puji I.haha)
si hensem: yo nge hok cino tu banyok kecek ah. kito ni gapo pong tok tau gano muet nih.haha
si kurang hensem : tau eh. tibo2 kawe buleh tajuk recycle.nok kecek ggapo pung tok tau.haha
aku: haha. okay doh ehh :)

- maka, ketiga-tiganya berpecah mengikut haluan masing-masing.huhu. ^^

(saya menggunakan nama Hensem adalah kerana saya tidak mengetahui nama beliau.takkan laa nak letak nama BURUK pulak kan? kalau yang tu, kena berlakon cerita indon, 'si cantik dan si buruk rupa".haha. hensem itu tiada kaitan dengan yang hidup mahupun yang mati. lagipun, kalau betul2 maksudkan hensem itu, takut ada yang terbang dari US nanti.haha.joke!) (:

lepas tu kan, aku ni terus la telefon ayah. dah call banyak kali, abah xjawab telefon. (tadi ayah, sekarang abah pulak?) tak kisaahh.dua2 bapak kan?haha.bapak pulak. :P
Lepas dah call tu, ayah masih tak jawab telefon. aku dah mula mengesat peluh. haihhh.. mana ayah nii..
lepas tu, TERcall ain pulak,.

aku: ain,,buat apa?
ain: er..tidurr..
aku: erk? alaaa..xpelah.
ain: nape?

bla bla bla..malas nak cite. yang pasti, memang aku kena naik teksi!haha.sian gile wehh.kalau ukur balik bape langkah aku jalan, memang boleh qada solat.haha.(tipu semata mata)
perut aku masa tu dah la nyanyi lagu dondang sayang, lagu justin BIBIR pon ada.haha.rock kan? XD
pastu, mata aku tertancap pada satu kakak yang sedang membelek2 ayam kampung bakar di atas pembakar itu.huk2.seksi gile ayam tu.aku apa lagi, masuk laa..dan dan je masuk, bapak ramail orang laki!
uwaaa..takkan nak keluar balik. masuk je la, berlagak macho.feewit!

aku : kak, kuih ado? haha
kak pembakar ayam: tak dok dik..ado nasik jah.
(mesti masa ni akak tu cakap,"kau tak nampak ke aku tengah masak ape ni? haha)
aku : okaylah kak. nok ah nasik so. *muka lapa wehh*
kak pembakar ayam: so jah? haha. *berbasa basi.*
aku : ho kak. (haha.aku pon jwb jugok.haha)

lepas dah bayar semua, aku sambung lagi "journey".haha.macam jauh gile je aku bermusafir.haha.musafir untuk menaiki teksi.ngehehe~
(tulisan ini menggunakan bahasa ibunda (bahasa kelantan) saya, sebab "influence" Amalina Sazlan.haha. peace awok! :)

wehh..dah malas ah nak smbung lagi.haha.tapi jangan bimbang, aku memang selamat sampai rumah. (banyak bakar kalori- jalan kaki jauuuuh sangat) ;p

itu sahaja. jumpa lagi lain kali pada waktu yang sama, di TV3. Saya Sarah Saadi melaporkan untuk sarahsaadi90.blogspot.com.hehe.
wullaweyyy!
*mood kurang betul.*

teringat kata-kata Mika dalam Adamaya: -masuk air- tiga suku-sewel. dll.hehe.yang pasti, itu belum tahap aku.haha

wassalam :)







Sila LIKE! XD

No comments: